Formualrz Promocyjny

Imi? i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równozanczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /index.php on line 758

Wróć do Aktualności

2014-02-27

Volkswagen prezentuje zmodyfikowaną wersję studyjnego SUVa Taigun

Taigun debiutuje w Indiach z nową tylną pokrywą i umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym. Kompaktowy samochód terenowy z silnikiem 110 KM z turbodoładowaniem zużywa tylko 4,7 l/100 km.

Volkswagen zaprezentował podczas Auto Expo 2014 (5-11 lutego) w Nowym Delhi zmodyfikowaną wersję zbliżonego do produkcji seryjnej studyjnego SUVa Taigun. W porównaniu z pierwszą koncepcją, przedstawioną w Sao Paulo w Brazylii, nowy Sport Utility Vehicle ma zmieniony tył z umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym. Takiego właśnie rozwiązania życzyli sobie przyszli kierowcy nowego Taiguna. Reakcja na zaprezentowane w Sao Paulo studyjne auto była doskonała. Mimo to Volkswagen dokładnie przeanalizował opinie napływające z całego świata, aby idealnie dopasować nowego SUVa do życzeń klientów. Jednym z tych życzeń był łatwiejszy dostęp do koła zapasowego, bez konieczności opróżniania bagażnika. I to właśnie życzenie spełnia udoskonalona wersja studyjnego Taiguna.

Kompaktowe wymiary i przestronne wnętrze. Taigun ma 3.859 mm długości; z zamontowanym kołem zapasowym 3.995 mm. Jego szerokość wynosi 1.728 mm, a wysokość 1.570 mm (z relingami dachowymi 1.605 mm). Rozstaw osi, wynoszący 2.470 mm, jest w stosunku do długości zewnętrznej dość duży. Rezultatem są krótkie zwisy i zwarte proporcje. W przestronnym wnętrzu studyjny model pokazuje, jak Volkswagen wyobraża sobie eleganckiego i wszechstronnego kompaktowego SUVa za przystępną cenę.

Efektywny nowoczesny silnik. Czteroosobowy Taigun będzie napędzany nowym, efektywnym silnikiem 1,0 l TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 81 kW/110 KM (od 5.000 obr./min). Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km (110 g/km CO2), a zasięg przekracza 1.000 km (przy pojemności zbiornika 50 litrów). Silnik Taiguna z turbodoładowaniem i wtryskiem paliwa bezpośrednio do komory spalania, uzupełnia spektrum trzycylindrowych silników benzynowych na bazie rodziny EA211 o bezpośredni wtrysk z turbodoładowaniem i tym samym otwiera nowy rozdział w strategii downsizingu Volkswagena. Jednostka napędowa jest bardzo oszczędna i już przy niskich prędkościach obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy (175 Nm od 1.500 obr./min). Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Studyjne auto, o masie 998 kg, przyspiesza z nowym silnikiem do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy. Na autostradach w Niemczech, na których w większości nie ma ograniczenia prędkości, Taigun mógłby się rozpędzić do 186 km/h.

Stworzony do miejskiej dżungli. Wyposażony w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 205/50 R17 Taigun, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i dużemu prześwitowi poprzecznemu, bardzo dobrze sprawdzi się także na bezdrożach, mimo że Volkswagen zakłada, iż jego głównym miejscem poruszania się będzie miejska dżungla. O bezpieczeństwo aktywne zadba elektroniczny program stabilizacji ESC, który znacznie minimalizuje niebezpieczeństwo utraty kontroli nad samochodem.

Stylistyka - mocna i pewna siebie

Wyraźna sylwetka. Nadwozie kompaktowego Taiguna ma niepowtarzalny i sportowy charakter. Patrząc z boku natychmiast zauważy się wysunięte na zewnątrz błotniki, których masywna forma sięgająca aż do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w spokojną i czystą linię sylwetki. Charakterystyczna jest także ukośna płaszczyzna pod bocznymi szybami, zwana przez stylistów "linią charakteru". Pod względem stylistycznym ta precyzyjna linia łączy przód i tył nadwozia studyjnego modelu, a z tyłu przechodzi w słupki C, które mają typowy dla Volkswagena, charakterystyczny kształt. W słupki C wbudowano klamki drzwi, kończące się równo z karoserią i wyglądające jak fragment okien.

Sportowe proporcje. W dolnej części nadwozia masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków przyciągają wzrok. Krótkie zwisy pozytywnie wpływają na wygląd i układ wnętrza. Przedni zwis ma tylko 708 mm, tylny 681 mm. W połączeniu z dużym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi otrzymujemy wyjątkowo sportowe proporcje i - co istotne podczas jazdy w terenie - bardzo dobry kąt natarcia (28 stopni) i kąt zejścia (35,5 stopni). Trzeba także wspomnieć o praktycznych relingach dachowych z wbudowanymi reflektorami diodowymi, których stylistyka offroad uzupełnia wygląd Taiguna.

Niepowtarzalny przód nadwozia. Styliści projektując przód Taiguna świadomie nawiązali do większych terenowych Volkswagenów - Tiguana i Touarega. Podobnie jak u nich, także w studyjnym aucie przeważają poziome elementy stylistyczne, podkreślające szerokość Taiguna i akcentujące jego wszechstronność. Ta wyraźna dominacja poziomych linii widoczna jest także w reflektorach wbudowanych w osłonę chłodnicy. Diodowe światła dzienne okalają osłonę chłodnicy i również podkreślają szerokość Taiguna. W zderzak wbudowana została metalowa osłona podwozia.

Proporcje studyjnego modelu powodują, że wygląda na masywnego i pewnego siebie. Wygląd ten podkreśla także spory jak na szerokość nadwozia (1.728 mm bez lusterek) rozstaw kół 1.473 mm (identyczny z przodu i z tyłu).

Przemyślany tył nadwozia. Zmodyfikowany tył nadwozia prezentowanego w Indiach Taiguna charakteryzuje umieszczone na zewnątrz koło zapasowe. Przy otwieraniu tylnej pokrywy odchyla się wraz z nią. Zawiasy klapy znajdują się po stronie kierowcy. Tylna szyba wraz z zamontowanym nad nią spojlerem dachowym otwiera się oddzielnie w górę. Podobnie jak z przodu, także z tyłu studyjny model posiada masywną osłonę podwozia. Na środku tej osłony - między rurą wydechową (z lewej), a zaczepem do holowania (z prawej) umieszczono tablicę rejestracyjną. Interesującym detalem jest uchwyt do otwierania tylnej klapy, wbudowany w prawe tylne światło.

Kolor. Taigun jest pokryty perłowym lakierem w żywym, pomarańczowym kolorze Ultra Orange, który podkreśla sportowy charakter auta.

Wnętrze - optymalne wykorzystanie przestrzeni

Nowoczesne wnętrze. Podobnie jak wygląd zewnętrzny, także wnętrze odzwierciedla ducha naszych czasów. Tym, którzy lubią smartfony lub tablety, spodoba się wygląd, jakość powierzchni i układ elementów obsługowych Taiguna. W kolorystyce i wykończeniu wnętrza wyraźnie zaznacza się kontrast elegancji i sportowo-funkcjonalnego charakteru samochodu terenowego. Beżowa tapicerka siedzeń ma strukturę plastra miodu, a sam materiał jest wytrzymały i łatwy do pielęgnacji. Kontrast do beżowej barwy siedzeń oraz optyczne nawiązanie do koloru lakieru stanowią pomarańczowe obszycia. Boki siedzeń pokryte są skórą syntetyczną.

Wytrzymałe powierzchnie. Podstawowe elementy drzwi oraz górną i dolną część tablicy rozdzielczej styliści pokryli materiałem o wyraźnej strukturze. Kieszenie w drzwiach, schowki w konsoli środkowej i pod tablicą rozdzielczą utrzymane są w kolorze nadwozia. Natomiast górna część tablicy rozdzielczej i obramowanie poszycia drzwi mają metaliczny, beżowy kolor. Wszystkie metalowe aplikacje wykonane są z matowego anodowanego aluminium.

Pojemność bagażnika: 996 litrów. Ten SUV jest doskonałym przykładem optymalnego wykorzystania przestrzeni. Za tylną pokrywą znajduje się 280-litrowy bagażnik, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wyposażonego w podwójną podłogę bagażnika Taiguna zwiększa się do 996 litrów. W pokrywie bagażnika (szerokość otworu: 900 mm) wbudowano schowki otwierane aluminiowym uchwytem.

Gwarantowana dobra widoczność. Wysoka pozycja siedząca jest typowa dla SUVa i zgodna z życzeniami klientów, którzy lubią samochody umożliwiające wygodne wsiadanie i wysiadanie oraz zapewniające optymalną widoczność. Odległość między siedziskiem a podsufitką z przodu wynosi 1.036 mm; z tyłu 980 mm. Dużo miejsca na nogi umożliwia wygodne podróżowanie z tyłu. Miejsce pracy kierowcy daje się optymalnie dopasować do każdej postury, na przykład kolumnę kierownicy można regulować w płaszczyźnie pionowej aż o 25 stopni.

Intuicyjna obsługa. Wszystkie elementy funkcjonalne wnętrza dają się obsługiwać absolutnie intuicyjnie. Najlepszym przykładem jest pokrętło dysz wentylacji w desce rozdzielczej, które w prosty sposób umożliwia regulację temperatury i intensywności nawiewu i odczytanie ustawień. W desce rozdzielczej Taiguna wbudowany jest system Infotainment z możliwością podłączenia wszystkich popularnych smartfonów. Z prawej strony systemu radiowo-nawigacyjnego znajduje się łączony regulator głośności i wyłącznik. Po podłączeniu smartfona, na ekranie pojawi się specjalna aplikacja Taigun Infotainment, korespondująca kolorystycznie z kolorami wnętrza.

Wszystko w zasięgu wzroku. Centralnie pod systemem Infotainment znajduje się wykonany z eleganckiego aluminium włącznik świateł awaryjnych (na środku) oraz przyciski ogrzewania tylnej szyby, funkcji rozmrażania, klimatyzacji i oświetlenia zewnętrznego. Nad systemem radiowo-nawigacyjnym na tablicy rozdzielczej umieszczone zostały trzy dodatkowe wskaźniki (ciśnienie oleju, temperatura płynu i ciśnienie doładowania). Trójramienna kierownica obszyta skórą, spłaszczona u dołu i bardzo dobrze leżąca w rękach, doskonale pasuje do sportowego charakteru pozostałych elementów.

Volkswagen z ciekawością oczekuje na reakcje gości targowych w Indiach oraz opinie mediów. Ich zdanie bez wątpienia zostanie uwzględnione w ostatecznej koncepcji modelu seryjnego.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.